Felhasználónév:    Jelszó:    Adatok megjegyzése     
» Kezdõlap» Repülőgépvezető,ki- át- és továbbképzés» TYPE RAITING» CPL» ATPL» PPL» Kapcsolat» LÉGISZOLGÁLTATÁSOK»


Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
PPL

PPL - Motoros Magánpilóta Szakszolgálati Engedély
cesna.png

Ez a hivatalos neve, angolul úgy hívják, hogy Private Pilot Licenece, a reptéren úgy emlegetik, hogy PPL szakszó. Ha megszerezted, vezetheted azt a repülőgéptípust, amin tanultál és vizsgáztál: előbb csak nappal, szép időben, országhatáron belül, és nem üzleti céllal. Később, ha van kedved, ezeket a korlátozásokat sorra leküzdheted, de akár hobbipilóta akarsz lenni, akár hivatásos, az első lépés mindenképp a PPL szakszó.

Feltételek

PPL szakszót akkor kaphatsz, ha elmúltál 17 éves, megfeleltél az orvosi vizsgálaton, van erkölcsi bizonyítványod, elvégezted az elméleti és a gyakorlati tanfolyamot, és ezekből sikeres vizsgát tettél. Felső korhatár nincs.

Az orvosi vizsgálattal szokás kezdeni, mert ha az orvosi nincs meg, akkor az összes többi felesleges. A vizsgálat ma már egy barátságos folyamat. Ha a köznapi fogalmak szerint egészséges vagy, akkor jó eséllyel átmégy rajta. Szemüveg nem akadály. Ha valami egészségügyi problémát találnak, akkor nem az elutasítás az egyetlen lehetőség, hanem megpróbálnak valamilyen gyógymódot javasolni számodra.

Az elméleti képzés

Egy kis része megelőzi a gyakorlati képzést, de nagyobbrészt párhuzamosan folyik a kettő.
ifr.jpg A tanulók (a törvény növendéknek hívja a szakszóért harcolót, de valahogy nem áll rá a szám) előélete nagyon változatos: van, aki csak keveset tud a repülésről, van, aki az internetről, szimulátorból, más légi sportokból már többet is tud, mint kéne. Az elméleti oktatás ezért formáját, időtartamát tekintve sokféle lehet. Az egyéves, komplett, iskolaszerű képzés és a pár hónapos, konzultációkon alapuló egyéni tematika között bármi: lényeg, hogy felkészítsen a sikeres vizsgára. Ha az elméleti vizsgán átmégy, akkor Növendék pilóta szakszolgálati engedélyt kapsz (Student Pilot Licence, SPL).



A tantárgyak:

  • repüléselmélet
  • aerodinamika
  • szerkezettan
  • motortan
  • műszertan
  • mechanika
  • navigáció
  • meteorológia
  • típusismeret
  • légiüzemeltetés
  • üzemeltetési ismeretek
  • légijog
  • repülési szabályok
  • repülési eljárások
  • rádiótávbeszélő kezelési ismeret
  • egészségügy
  • elsősegélynyújtás



A gyakorlati képzés


Ez sok-sok beszélgetésből (Mit akarunk csinálni?), felkészülésből, földi gyakorlatokból, aztán repülésből, végül pedig a történtek megbeszéléséből áll. (Mit csináltunk?)

A törvény 45 óra repülést ír elő, ez alatt bőven fel lehet készülni a vizsgára. Eleinte elrepülünk egy csendes légtérbe, ahol megtanuljuk az alapműveleteket: egyenes repülés, forduló, emelkedés, süllyedés. Ha ez már jól megy, akkor elkezdünk nagyon sok iskolakört repülni, hiszen az iskolakör tartalmazza a repülés legfontosabb elemeit: felszállás, emelkedés, forduló, vízszintes repülés, süllyedés, leszállás, átstartolás. Később útvonalrepülésekre megyünk, hogy gyakoroljuk az eltévedést, meg légtérgyakorlatokat csinálunk, hogy lássuk, mint művel a repülőgép, ha furcsa helyzetekbe kerül. Valahol a képzés harmadánál kerül sor az első egyedülrepülésre. Ez talán a legszebb, legizgalmasabb pontja a pilótává válásnak, amit - még a képzés alatt - sok egyedülrepülés követ, oktatói felügyelettel. Ha pedig már mindent megtanultunk, akkor jöhet a hatósági vizsga, utána pedig a pilótává avatás profán szertartása.

Az egész folyamat általában 6-8 hónap alatt zajlik le. Lehet siettetni, de minek, mikor repülni tanulni jó dolog? Lehet lassítani, ha a szabadidő vagy az anyagiak csak úgy teszik lehetővé. Szokás télen kezdeni az elmélettel, és tavasszal jöhet a repülés, de ha a kedvünk és az is időjárás úgy akarja, akkor télen is lehet repülni.



Hogyan válasszunk oktatót, iskolát?


A legfontosabb: sose egyetlen ajánlat alapján dönts! Menj el sok repülőtérre, beszélj sok iskolával, oktatóval, nemrég végzett pilótával. Készülj fel rá, hogy itt-ott nagy lesz a kísértés: "Ha most rögtön beiratkozol, akkor tíz százalékal olcsóbban kapod a repülőgépet!" "Épp most indult a tanfolyamunk, ha gyorsan döntesz, három hónap múlva kezedben a szakszó!". Barátságosak lesznek veled, esetleg elvisznek egy iskolakörre. Hallgasd meg őket, menj el velük repülni, de várd meg, amíg lesz egy átfogó képed a választékról! A legtöbb helyen megértik, ha azt mondod, hogy előbb körülnézel a piacon, azután döntesz.


Az iskola

A folyamatban mindenképp részt vesz egy iskola, még akkor is, ha te csupán egy szál, magányos oktatóval találkozol. Az iskola látja el az oktató szakmai felügyeletét, ő tartja a kapcsolatot a hatósággal, neki van joga téged vizsgára bocsátani. Gyakran - de nem feltétlenül - az iskola adja a repülőgépet, az iskolával kötsz szerződést a képzésre. Ezeket a viszonyokat fontos az elején tisztázni, hogy később tudjad, kitől mit követelhetsz.

Az oktató

Oktatónak olyan embert válassz,
  • akiben megbízol, hiszen a képzés során ő felel az életedért és a biztonságodért;
  • akivel jól el tudsz beszélgetni, hiszen sok időt fogsz vele eltölteni: a 45 órának legalább három-négyszeresét.
  • Csak ha kedveled a stílusát, és ha megtaláljátok a közös hangot, akkor lesz a képzés életed egyik nagy élménye.
Online
vendég: 2, tag: 0 ...

legtöbb 22
(tag: 0, vendég: 22) - jún 13 - 02:55:45

Tagok: 4
Legújabb tag: sAs
Fordítsd le az oldalt
Dátum / Idõ
 
Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.